Skip to Menu Skip to Search Skontaktuj się z nami Poland Strony internetowe i języki Skip to Content

Kierunek wschodni spędza wszystkim polskim transportowcom sen z oczu, wprowadzone sankcje gospodarcze w zeszłym roku zdecydowanie odbiły się na sytuacji rynku transportowego w naszym kraju.

Z ww. powodów pokusiliśmy się na dokładna analizę rynku wschodniego pod katem zrealizowanych transportów w kierunku Rosji.

Trzeci kwartał zeszłego roku już dawał poczucie strachu, że będzie ciężko, spadek rok do roku wyniósł 18%, lecz pamiętać należy, że przed wprowadzeniem sankcji rynek wschodni skurczył się względem mocnego 2013 o około  średnio 14 % licząc do czerwca 2014. Mając to na uwadze wciąż patrzyliśmy z nadzieja na przyszłość.

Dopiero spadki w czwartym kwartale potwierdziły bardzo złą sytuacje. Mamy tu do czynienia z 25 procentową startą w stosunku do zrealizowanych transportów w 2013 roku.

Inaczej przedstawia się statystyka w odniesieniu do realizacji transportów do naszego białoruskiego sąsiada. Średni spadek licząc w stosunku do 2013 wyniósł 115 do czerwca. W trzecim kwartale wyniósł odpowiednio 17%, gdzie w czwartym kwartale odrobił straty i finalnie praktycznie wyrównał się z ilościami z poprzedniego roku. Optymistyczne jest to że ilości transportów do Białorusi rosną lecz niestety nie zastąpią one nigdy potężnego rynku rosyjskiego.

Pocieszający jest jedynie fakt zwiększenia realizacji tranzytów za pomocą innych procedur niżeli TIR na korzyść T1/2. Pokazuje to, że firmy transportowe szukają alternatyw, które jakkolwiek mogą ograniczyć ich  koszty w trudnych czasach. W kierunku Rosji pomimo ogólnego spadku ilości transportów, ilość tranzytów zrealizowanych za pomocą procedury t1/2 rok do roku wzrosła o 12 % , a w Białorusi pozostała na nie zmienionym poziomie.

Niestety początek roku 2015 nie napawał optymizmem odnośnie potencjału transportowego gdzie odnotowaliśmy spadek w stosunku do analogicznego miesiąca w 2014 o ponad 60%. Faktem jest, że był to słaby miesiąc i spadki zostały zauważone również na innych rynkach, aczkolwiek nie daje to optymistycznej prognozy, że w najbliższej przyszłości może ten trend się odwrócić. Już dziś śmiało możemy powiedzieć, że nadszedł bardzo trudny czas dla firm operujących na tym rynku i pozostaną tylko najwytrwalsi.

Tym bardziej z naszą usługą SGS TransitNet pragniemy obniżać koszty tranzytu firmom przewozowym. Poprzez TransitNet już wkrótce damy Państwu możliwość skorzystania z naszej usługi w kierunku wschodnim w atrakcyjnych cenach przy najwyższej jakości. Obecnie udzielamy gwarancji w kierunkach tranzytów do UE oraz na rynku bałkańskim.

Ilość zrealizowanych transportów do Rosji 2013 / 2014

Ilość zrealizowanych transportów do Białorusi 2013 / 2014

Ilość zrealizowanych transportów Styczeń 2014 / Styczeń 2015