Skip to Menu Skip to Search Skontaktuj się z nami Poland Strony internetowe i języki Skip to Content

Konsumenci oczekują, że produkty będą trwałe, bezpieczne, łatwe w użyciu i będą działać zgodnie z informacją zawartą w reklamie.

Sprzęt gospodarstwa domowego jest wymieniany średnio co dziesięć do dwudziestu lat. Oznacza to, że producenci muszą wykorzystywać innowacje i dane statystyczne w celu zachęcenia konsumentów do unowocześniania swoich sprzętów. Kluczową zachętą jest dodawanie platform i nowych funkcji konsumenckich, które wzbudzają zainteresowanie klientów i pomagają w podjęciu decyzji o zakupie nowszych modeli. Dla wielu producentów sprzętu gospodarstwa domowego takie podejście wiązało się z wprowadzeniem "trybu ekologicznego".

Tryb ekologiczny jest popularny wśród konsumentów, ponieważ obiecuje zwiększenie wydajności przy jednoczesnym obniżeniu kosztów eksploatacji sprzętu. Tryb ekologiczny w urządzeniu, który redukuje zużycie energii i czasu, jest dla konsumenta przekonującym argumentem przy dokonywaniu zakupów.

Wiele eko-przycisków skupia się na efektywności energetycznej. Wykorzystanie energooszczędnych produktów może znacznie obniżyć koszty ponoszone przez gospodarstwa domowe, w dużej mierze dzięki programowi ENERGY STARTM. Sprzęt gospodarstwa domowego stanowi 13% całkowitych kosztów energii w domu. Efektywność urządzeń gospodarstwa domowego w "trybie ekologicznym" jest widoczna np. w zamrażalkach. Od 2000 roku przyczyniły się one do zmniejszenia zużycia energii w gospodarstwach domowych nawet o 60%.

Czy konsumenci potrzebują eko-przycisku?

Problem polega na tym, że wielu konsumentów przyznaje, że choć mają produkt z przyciskiem ekologicznym, nie używają go. Dlaczego?

Skargi konsumentów często koncentrują się na nieefektywnym działaniu tego trybu. Jeśli przycisk ekologiczny nie spełni oczekiwań konsumentów, przestają go używać. Konsumenci skarżą się na większość kategorii urządzeń gospodarstwa domowego, m.in. na:

  • ¾Zestawy telewizyjne – ustawienie obniżonego poboru energii sprawia, że obraz jest ledwo widoczny
  • ¾Suszarki do ubrań – pozostawiają ubrania nie do końca wysuszone
  • ¾Zmywarki do naczyń – niedomyte naczynia, resztki jedzenia, bardzo wilgotne talerze

Klienci słusznie argumentują, że w przypadku konieczności wielokrotnego uruchamiania cyklu, tracona jest zaoszczędzona energia. Zwiększa to również frustrację wśród konsumentów.

Wybór odpowiedniego produktu

Nie wszystkie "tryby ekologiczne" są identyczne i nie spełniają oczekiwań konsumentów. Wiele marek odniosło wielki sukces w tworzeniu produktów, które spełniają obietnice i przewyższają oczekiwania klientów. Aby pomóc w promowaniu lepszego działania urządzeń w "trybie ekologicznym", program ENERGY STARTM zaczął ostatnio włączać minimalne parametry wydajnościowe do specyfikacji niektórych typów urządzeń.

Efekt słabej wydajności urządzenia domowego może oznaczać dla producenta więcej niż jednego niezadowolonego klienta. Reputacja producenta może zostać poważnie nadszarpnięta, jeśli nie zapewni on odpowiedniej wydajności urządzenia zgodnych z  treściami marketingowymi.

 

BADANIA SPRZĘTU ELEKTRONICZNEGO I PRODUKTÓW KONSUMENCKICH

Od tekstyliów, poprzez meble, zabawki, produkty elektroniczne i kosmetyki, aż po artykuły gospodarstwa domowego – firma SGS oferuje pełen wybór usług w zakresie testowania, oceny, audytu i weryfikacji jakości, zgodności i bezpieczeństwa produktów konsumenckich w całym globalnym łańcuchu dostaw. Dzięki sieci laboratoriów oraz ekspertom w dziedzinie badania dóbr konsumpcyjnych, SGS jest obecna w niemal każdym regionie na świecie, co pomaga firmom szybko i sprawnie dotrzeć na istniejące i nowe rynki.

SGS Polska oferuje szereg badań materiałów i produktów konsumenckich, w tym również sprzętu elektronicznego. Są to m.in. badania RoHS pod kątem dyrektywy 2011/65/UE (bez ftalanów), jak i pod kątem nowych wymagań (z ftalanami) wg dyrektywy (EU) 2015/863. Inne badania oferowane przez SGS Polska to również badania chemiczne pod kątem REACH, SVHC, badania właściwości fizycznych czy badania palności. Dowiedz się więcej o usługach SGS w zakresie dóbr konsumpcyjnych i handlu detalicznego.

Zachęcamy do kontaktu:

Tomasz Trąd
Z-ca dyrektora branży
Consumer and Retail
t: +48 22 329 22 42