W minionym miesiącu SGS Polska wzięła udział w VI Kongresie Bezpieczeństwa Żywności zorganizowanym przez IFS Central & Eastern Europe Office.
Pierwszy dzień tegorocznej edycji Kongresu pod hasłem "Innovation and Inspiration" odbył się w hotelu Arche gdzie uczestnicy wzięli udział w prelekcjach i panelach dyskusyjnych podzielonych na kilka sesji tematycznych:
- certyfikacja,
- dietetyka, żywność funkcjonalna,
- opakowania,
- logistyka,
- wpływ technologii i receptury na jakość produktu,
- produkcja pierwotna,
- nowości technologiczne.
Z ramienia SGS w trakcie kongresu wystąpił Luc Domissy z SGS France z prezentacją pt.:
„SGS Transparency-One: od widoczności łańcucha dostaw po zaangażowanie konsumentów”.
W trakcie wystąpienia przedstawił uczestnikom platformę chmurową Transparency-One, która ma na celu pomoc dystrybutorom i markom w wypełnianiu ich zobowiązań wobec klientów w zakresie identyfikowalności i pochodzenia swoich produktów.
Nasz prelegent zwrócił uwagę, że większość marek lub detalistów zna jedynie swoich bezpośrednich dostawców, a informacje o kluczowym znaczeniu dla zarządzania ryzykiem, spełniania przepisów oraz zapewniania zaufania konsumentów leżą poza ich polem widzenia.
Transparency-One umożliwia firmom odkrywanie, analizowanie i monitorowanie wszystkich dostawców, komponentów i obiektów w całym łańcuchu dostaw. Niektórzy z największych sprzedawców detalicznych, marek spożywczych i modowych już korzystają z tego rozwiązania do mapowania swoich łańcuchów dostaw, zbierania i weryfikacji informacji, poprawy zgodności i dzielenia się spostrzeżeniami dotyczącymi łańcucha dostaw z klientami, budując ich zaufanie i lojalność.
Nasz prelegent przedstawił też case study i referencje firm, które do tej pory zaufały SGS Transparency-One, w tym: Mars Food, Danone, Carrefour, Macy's oraz Intermarché.
Przez cały czas trwania wykładów przedstawiciele SGS byli też dostępni dla uczestników Kongresu na stoisku firmowym.
Drugi dzień kongresu odbył się w ramach targów FOOD EXPO w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Tego dnia uczestnicy mieli okazję uczestniczyć w sześciu panelach dyskusyjnych:
- Aspekty finansowe prowadzenia biznesu.
- Dotacje w praktyce – przetwórstwo.
- Przygotowanie przedsiębiorstwa do internacjonalizacji na rynki krajów trzecich.
- Technologie Block-Chain w biznesie w aspekcie bezpieczeństwa żywności.
- „Spełnienie wymogów: ORGANIC, HALAL, KOSHER i NON-GMO – czy warto? Duże koszty czy duże zyski?
- „Innowacyjne, nietermiczne metody utrwalania żywności.
Na stoisku firmowym SGS na uczestników Kongresu i całych targów czekali nasi pracownicy. Udzielali oni zwiedzającym informacji w zakresie certyfikacji, audytów i szkoleń dla szeroko pojętej branży spożywczej, a także na temat badań laboratoryjnych prowadzonych przez nasze akredytowane laboratorium badań żywności oraz materiałów konsumenckich.
Nasze stoisko było dostępne dla zwiedzających także przez kolejne 2 dni, do końca trwania FOOD EXPO.
GALERIA
Al. Jerozolimskie 146A,
, 02-305,
Warszawa,
Polska