Skip to Menu Skip to Search Skontaktuj się z nami Poland Strony internetowe i języki Skip to Content

Oferowane przez firmę SGS usługi w zakresie doskonalenia jakości dostawców zwiększają jakość, efektywność, innowacyjność i zrównoważenie łańcucha dostaw w branży motoryzacyjnej.

Łańcuch dostaw w branży motoryzacyjnej jest złożony i stale wzbogaca się o nowe elementy. Coraz większa integracja i zaawansowanie tego łańcucha wymaga opracowania procesów i systemów analizy ryzyka, które umożliwiają większą przejrzystość i odpowiedzialność dostawców w przypadku wadliwego produktu.

Nasze usługi w zakresie doskonalenia jakości dostawców mogą wspomóc branżę w podnoszeniu efektywności w odniesieniu do jakości, obsługi, innowacyjności, dotrzymywania terminów, kosztów, zrównoważenia i odpowiedzialności społecznej. Jednocześnie możemy też pomóc zmniejszyć ryzyko związane z niezapewnieniem jakości, przestojami, poważnymi zakłóceniami i niezrealizowaniem dostaw.

Dostawcom pierwszego poziomu powierza się większą odpowiedzialność za doskonalenie pracy swoich poddostawców, którzy często nie posiadają certyfikacji zgodności z normą ISO/TS 16949. Skuteczne wykorzystanie zasobów, którymi dysponują specjaliści ds. jakości dostawców, pod kątem skoncentrowania się na strategicznych kwestiach związanych z zarządzaniem dostawcami, stanowi wyzwanie dla producentów OEM i dostawców. Możemy pomóc. Nasi eksperci z branży motoryzacyjnej dbają o zapewnienie, na każdym etapie procesu rozwoju produktu, odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i niezależnej oceny sytuacji przez dłuższy okres.

Nasze usługi zakresie jakości dostawców obejmują między innymi:

  • Reagowanie w sytuacjach kryzysowych i zarządzanie problemami
  • Prewencja i analiza ryzyka
  • Doskonalenie pracy poddostawców
  • Rozwój organizacyjny

Proces zatwierdzania części do produkcji seryjnej (PPAP)

Jednym z najważniejszych elementów jest wsparcie przy przekazaniu części/pobieraniu próbek/PPAP, najważniejszym wymogu dla dostawców, na każdym poziomie, przed rozpoczęciem produkcji seryjnej i przed realizacją dostaw. Niespełnienie PPAP może mieć bardzo poważne konsekwencje finansowe i wizerunkowe dla dostawców. W związku z tym nasi specjaliści mogą udzielić klientom wsparcia obejmującego następujące procesy:

Reagowanie w sytuacjach kryzysowych i zarządzanie problemami:

  • Poziom zamknięcia 1 i 2
  • Kontrola i zarządzenie procesami tymczasowymi:
    • Rozwiązywanie problemów
    • Dostarczanie materiału
    • Jakość i wielkość produkcji
  • Kontrola i zdalne wsparcie dostawców w zakładzie klienta

Prewencja i analiza ryzyka:

  • Audyty systemów i procesów:
    • ISO/TS 16949
    • VDA 6.3 
    • Audyty planu kontroli procesów 
  • Audyty i wsparcie APQP:
    • FMEA
    • PPAP 
    • Run@rate
    • Wydajność procesów 
  • Audyty socjalne:
    • Warunki pracy
    • Relacje pracownicze 
    • CSR

Doskonalenie pracy poddostawców:

  • Wsparcie i monitorowanie PPAP oraz R@R
  • Analiza materiałów i płynów
  • Testowanie części
  • Optymalizacja wielkości i kosztu produkcji

Rozwój organizacyjny:

  • Szkolenie w zakresie systemów jakości:
    • ISO 9001
    • ISO 14001
    • OHSAS 18001/PN-N 18001
    • ISO/TS 16949
  • Szkolenie w zakresie narzędzi zapewnienia jakości
    • FMEA
    • PPAP
    • MSA
    • SPC
    • 8D
    • 5S
    • Lean 6 Sigma
  • Szkolenie w zakładzie klienta

Już dziś skontaktuj się z lokalnym biurem SGS, aby uzyskać więcej informacji o usługach w zakresie doskonalenia jakości dostawców.