Skip to Menu Skip to Search Skontaktuj się z nami Poland Strony internetowe i języki Skip to Content

1 stycznia 2020 roku stracą ważność certyfikaty na zgodność z normą EN 15838. Przejdź na nową normę jakościową dla Contact Centres – ISO 18295:2017.

Call centre

Solidna i wydajna obsługa klienta stanowi ważny element w procesie budowania dobrego imienia firmy i jej przewagi konkurencyjnej na rynku. Wysokie standardy jakości w relacjach z klientami są decydującym elementem zwiększającym zadowolenie z usług contact center. W praktyce standardy tych usług wciąż jednak odbiegają od oczekiwań. Korzystający z nich skarżą się na zbyt długi czas oczekiwania na połączenia, wielokrotne przełączenia, niejasne komunikaty, a nawet otrzymywanie błędnych informacji.

W odpowiedzi na te problemy Międzynarodowy Komitet Normalizacyjny, bazując na najlepszych praktykach międzynarodowych, opublikował w lipcu 2017 roku normę ISO 18295 - pierwszą międzynarodową normę jakościową dla branży Call Center. Nowa norma składa się z dwóch części, zawierających osobno wymagania stawiane CCC (ISO 18295-1) oraz wymagania dla zleceniodawcy w zakresie korzystania z usług CCC (ISO 18295-2).

Norma ISO 18295 zastąpiła obowiązującą wcześniej europejską normę branżową EN 15838. Firmy certyfikowane na zgodność z EN 15838 będą musiały dostosować swój system zarządzania do wymagań normy międzynarodowej przed 1 stycznia 2020 roku. Po tej dacie certyfikaty EN 15838 tracą ważność.

Więcej o ISO 18295 dowiesz się TUTAJ.

Jeśli chcesz wiedzieć jak rozpocząć proces migracji, już dziś skontaktuj się z nami.